W ramach rozpoczętego w dniu 17 października Festiwalu Nauki im. Franciszka Łukaszczyka podejmujemy szereg działań mających na celu rozbudzenie u uczniów ciekawości poznawczej.
Wykorzystując metodę doświadczeń, nauczyciele różnych przedmiotów przeprowadzą zajęcia, których przebieg będziemy przedstawiać w krótkich relacjach.

 

Geografia

Uczniowie klasy 4 korzystając ze słonecznej pogody wzięli udział w ciekawej lekcji geografii w terenie. Celem zajęć było utrwalenie wiadomości dotyczących sposobów wyznaczania kierunków geograficznych oraz orientowania mapy w terenie. Podopieczni po dotarciu na boisko szkolne otrzymali kompasy i mapy. Z ich pomocą wyznaczali kierunki główne i pośrednie oraz rysowali różę kierunków na boisku. Następnie nauczyciel przytoczył instrukcję wyznaczania kierunku północnego za pomocą gnomonu. Gnomon to jeden z najstarszych i najprostszych przyrządów astronomicznych. Najczęściej jest to pręt lub kij pionowo wbity w ziemię. My użyliśmy tyczki gimnastycznej, pożyczonej od nauczycieli wychowania fizycznegoJ Dzięki temu uczniowie poznali sposób obserwacji pozornej wędrówki Słońca w ciągu doby, a także niezbędne do tego warunki. Młodzi przyrodnicy świetnie sobie poradzili pod okiem nauczycielki Ewy Dębickiej.

Zajęcia terenowe są źródłem wiedzy o najbliższym środowisku. Uczą umiejętności obserwacji, dokonywania jego opisu, posługiwania się mapą i kompasem. Sprzyjają kształtowaniu pożądanych postaw społecznych, gdyż rozwijają aktywność poznawczą i społeczną, uczą dyscypliny, rozwijają wrażliwość i kulturę obcowania z przyrodą.

    

 

Uczniowie klasy 4 korzystając ze słonecznej pogody wzięli udział w ciekawej lekcji geografii w terenie. Celem zajęć było utrwalenie wiadomości dotyczących sposobów wyznaczania kierunków geograficznych oraz orientowania mapy w terenie. Podopieczni po dotarciu na boisko szkolne otrzymali kompasy i mapy. Z ich pomocą wyznaczali kierunki główne i pośrednie oraz rysowali różę kierunków na boisku. Następnie nauczyciel przytoczył instrukcję wyznaczania kierunku północnego za pomocą gnomonu. Gnomon to jeden z najstarszych i najprostszych przyrządów astronomicznych. Najczęściej jest to pręt lub kij pionowo wbity w ziemię. My użyliśmy tyczki gimnastycznej, pożyczonej od nauczycieli wychowania fizycznegoJ Dzięki temu uczniowie poznali sposób obserwacji pozornej wędrówki Słońca w ciągu doby, a także niezbędne do tego warunki. Młodzi przyrodnicy świetnie sobie poradzili pod okiem nauczycielki Ewy Dębickiej.

Zajęcia terenowe są źródłem wiedzy o najbliższym środowisku. Uczą umiejętności obserwacji, dokonywania jego opisu, posługiwania się mapą i kompasem. Sprzyjają kształtowaniu pożądanych postaw społecznych, gdyż rozwijają aktywność poznawczą i społeczną, uczą dyscypliny, rozwijają wrażliwość i kulturę obcowania z przyrodą.